Je Boek Als Marketingtool Voor Je Bedrijf

marketingtoolDenk jij er al wat langer over om je kennis in een boek op te schrijven?

Maar is het er tot nu toe nog niet van gekomen? Misschien kan mijn video je net dat zetje geven dat je nodig hebt. In de video vertel ik hoe je jouw boek kunt inzetten als marketingtool voor je bedrijf.

Om een boek te verkopen heb je marketing nodig.

Nu weet ik dat sommige mensen marketing een beetje een vies woord vinden. Dat is jammer want zonder marketing komt er niet zoveel van het verkopen van een dienst of product terecht.

Wat is marketing?

In mijn ogen is marketing niets meer en niets minder dan je product, je non-fictie boek in dit geval, in de kijker zetten. Aan de wereld laten weten dat het er is. Dan hoeven mensen er nog niets mee, maar ze weten dat het er is. Dat is marketing.

Marketing is mensen naar de markt leiden waar jouw dienst of product te koop is. Dat laatste is een andere stap. Voor een andere video.

Het gaat altijd om het bieden van ‘waarde’

Laat ik eerst zeggen, het gaat er natuurlijk om dat jij in je boek waarde biedt. Waarde voor je lezer. Dat is echt het aller, aller belangrijkste. Dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen want dat snap je zelf natuurlijk ook wel.

Als jij een waardeloos boek schrijft dan gaat dat waarschijnlijk als een negatief vuurtje door de social media heen van ‘koop dat boek maar niet, want het voegt niets toe’. Dus waarde leveren aan je lezer staat boven kijf. Maar weet je, ik weet zeker dat je dat ook doet. Waarde leveren! Dus het is een beetje overbodig om dat nog te benadrukken. Maar voor de mensen die marketing een vies woord vinden voeg ik het toch maar toe.

Waarde leveren voor je ideale lezer. Daar gaat het om.

Daarnaast kun je heel erg veel dingen met je boek. Je hebt je boek geschreven en daar is het dan. Het ligt bij jouw thuis in hele grote dozen of het ligt bij de uitgever, dat kan alle twee. Ja en wat dan? Als je niets doet, gaat er niets gebeuren. Je moet je boek dus vermarkten. En dat gaat dan alleen over je boek zelf.

Maar hoe zet je het nu in als marketingtool voor je bedrijf en waarom zou je dat doen?

In jouw boek staat zoveel van jouw kennis en wat kun je met kennis? Ja, delen natuurlijk! Dus als jij de kennis uit je boek nog op andere manieren gaat delen dan bereik je veel meer mensen. Dan heb je dus veel meer impact.

Wat zou je bijvoorbeeld met je boek kunnen doen?
Je kunt bij je boek een werkboek maken wat mensen online kunnen invullen, zodat zij al jouw interessante kennis en al jouw opdrachten ook daadwerkelijk gaan implementeren. Dat is een eerste vorm van je boek gebruiken als marketingtool.
Als mensen zien hoe waardevol jij bent dan willen ze vast wel meer van jou.

Je kunt van je boek een online training maken. Uitgebreider dan alleen het werkboek. Nieuwe dingen eraan toevoegen. Een online training waar je ook offline elementen bij kunt geven. Of je kunt er helemaal een offline training van maken. Een workshop bijvoorbeeld.

Je kunt van je boek een webinar maken, althans van een deel van je boek. Daarmee kun je mensen leiden naar een volgende stap.

Netwerken afgaan is een andere mogelijkheid. Er zijn heel veel netwerken die verlegen zitten om input. Wat is er nu mooier dan een auteur uitnodigen die over haar boek komt vertellen. Waar jij andere mensen weer mee inspireert.

Je kunt natuurlijk ook presentaties houden op Events. Er zijn nog meer ideeën, maar deze vond ik voor nu belangrijk om met je te delen.

Hoe ga jij je boek inzetten? Ik lees het graag hieronder in het reactieveld.

leiderschap, focus, marketing

Helpt ondernemers in 3 maanden
hun boek te schrijven en te verkopen
P.S.Vrijdag 18 januari 2019 organiseer ik het Magic Book Event met het thema ‘Zo Begin Je Aan Je Boek!’. Na het Event kun je meteen met je boek aan de slag!
Tickets zijn nu met voorverkoop korting beschikbaar. Super leuk als jij erbij bent >> Tickets Magic Book Event

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.